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7. Juni 2017

David Jablonowski
Public Hybrids

September 9th–October 28th 2017
Opening: September 8th 2017, 6–10 pm

David Jablonowski

„PUBLIC HYBRIDS“

September 9th – October 28th 2017

As part of DC Open Galleries 2017, Markus Lüttgen is delighted to announce David Jablonowskis's exhibition „PUBLIC HYBRIDS“. Originating in the concept of hybridity, Jablonowski's newly created works for the exhibition are based on a critical review of his own sculptural ideas, artistic methods and the possibilities of the used material.

Central to Jablonowski's installation is his since 2011 established use of carbon, who's tactile materiality constantly recombines itself with elements like glass, polished brass or aluminum and creates differentiated compositions of technological relicts. Like his investigation into a hybridization of material, David Jablonowski's works are also focussing on the traditional possibilities of sculptural display, while simultaneously relocating their potential to represent in the context of contemporary art through the effects of the de-hierarchized use of materials like marble.

Referring to this classical opposition of base and sculpture, Jablonowski designed a complex installation including several new works, who analyze the sometimes mystified claim to eternity of so-called “classical” sculptures. Additionally, the traditional understanding of sculpture as “plastic unity” will be contrasted with different material as well as formal themes included in his varying groups of works through the focus on their “ready-made” - character. Differing from the data flooded themes of his last major work periods, multiple new hybrids emerge here who's several material layers are investigated through Jablonowski's kaleidoscopic and broad perspective. The different layers of material intertwined each other anew and raise the question: how and what does material communicate?




David Jablonowski

„PUBLIC HYBRIDS“

09. September – 28. Oktober 2017

Im Rahmen der DC Open 2017, freut sich die Galerie Markus Lüttgen die Ausstellung „PUBLIC HYBRIDS“ von David Jablonowski anzukündigen. Ausgehend vom Konzept der Hybridität, beruhen die von Jablonowski für die Ausstellung geschaffenen Werke auf der Hinterfragung seiner eigenen skulpturalen Ideen, Arbeitsweisen und Möglichkeiten.

Zentral steht hierbei der von Jablonowski seit 2011 verwendete Werkstoff Carbon, dessen Materialität sich im Prozess der Kombination mit immer neuen Elementen wie Glas, poliertem Messing oder Aluminium zu differenzierten Kompositionen technologischer Relikte verbindet. Ebenso wie die Auslotung einer Hybridisierung von Material, beziehen sich die Werke David Jablonowski dabei auch auf die traditionellen Repräsentationsmöglichkeiten von Skulptur. Durch die dehierarchisierende Verwendung von klassischen Elementen wie Marmor, verorten diese gleichermaßen ihren Status sowie ihrer Tradition im Kontext der zeitgenössischen Kunst erneut.

Unter Bezug auf die klassische Opposition von Sockel und Skulptur, konzipiert David Jablonowski für die Ausstellung eine komplexe Installation verschiedener Arbeiten, die sich programmatisch mit dem Ewigkeitsanspruch klassischer Skulpturen auseinandersetzt und einem traditionsreichen Verständnis plastischer Einheit verschiedene Themen seiner Werkgruppen durch den Fokus auf ihren “ready-made" - Charakter gegenüberstellt. Im Kontrast zu den Daten durchströmten Arbeiten der letzten Werkphasen, entstehen dabei vielfach neue Hybride, deren materielle Ebene Jablonowski nun innerhalb seiner breitkaleidoskopisch angelegten Fokus untersucht. Die Ebenen des Materials durchdringen sich dabei erneut und stellen an uns die Frage: Wie und was kommuniziert Material?

Philipp Fernandes do Brito

David Jablonowski

„PUBLIC HYBRIDS“

September 9th – October 28th 2017

As part of DC Open Galleries 2017, Markus Lüttgen is delighted to announce David Jablonowskis's exhibition „PUBLIC HYBRIDS“. Originating in the concept of hybridity, Jablonowski's newly created works for the exhibition are based on a critical review of his own sculptural ideas, artistic methods and the possibilities of the used material.

Central to Jablonowski's installation is his since 2011 established use of carbon, who's tactile materiality constantly recombines itself with elements like glass, polished brass or aluminum and creates differentiated compositions of technological relicts. Like his investigation into a hybridization of material, David Jablonowski's works are also focussing on the traditional possibilities of sculptural display, while simultaneously relocating their potential to represent in the context of contemporary art through the effects of the de-hierarchized use of materials like marble.

Referring to this classical opposition of base and sculpture, Jablonowski designed a complex installation including several new works, who analyze the sometimes mystified claim to eternity of so-called “classical” sculptures. Additionally, the traditional understanding of sculpture as “plastic unity” will be contrasted with different material as well as formal themes included in his varying groups of works through the focus on their “ready-made” - character. Differing from the data flooded themes of his last major work periods, multiple new hybrids emerge here who's several material layers are investigated through Jablonowski's kaleidoscopic and broad perspective. The different layers of material intertwined each other anew and raise the question: how and what does material communicate?




David Jablonowski

„PUBLIC HYBRIDS“

09. September – 28. Oktober 2017

Im Rahmen der DC Open 2017, freut sich die Galerie Markus Lüttgen die Ausstellung „PUBLIC HYBRIDS“ von David Jablonowski anzukündigen. Ausgehend vom Konzept der Hybridität, beruhen die von Jablonowski für die Ausstellung geschaffenen Werke auf der Hinterfragung seiner eigenen skulpturalen Ideen, Arbeitsweisen und Möglichkeiten.

Zentral steht hierbei der von Jablonowski seit 2011 verwendete Werkstoff Carbon, dessen Materialität sich im Prozess der Kombination mit immer neuen Elementen wie Glas, poliertem Messing oder Aluminium zu differenzierten Kompositionen technologischer Relikte verbindet. Ebenso wie die Auslotung einer Hybridisierung von Material, beziehen sich die Werke David Jablonowski dabei auch auf die traditionellen Repräsentationsmöglichkeiten von Skulptur. Durch die dehierarchisierende Verwendung von klassischen Elementen wie Marmor, verorten diese gleichermaßen ihren Status sowie ihrer Tradition im Kontext der zeitgenössischen Kunst erneut.

Unter Bezug auf die klassische Opposition von Sockel und Skulptur, konzipiert David Jablonowski für die Ausstellung eine komplexe Installation verschiedener Arbeiten, die sich programmatisch mit dem Ewigkeitsanspruch klassischer Skulpturen auseinandersetzt und einem traditionsreichen Verständnis plastischer Einheit verschiedene Themen seiner Werkgruppen durch den Fokus auf ihren “ready-made" - Charakter gegenüberstellt. Im Kontrast zu den Daten durchströmten Arbeiten der letzten Werkphasen, entstehen dabei vielfach neue Hybride, deren materielle Ebene Jablonowski nun innerhalb seiner breitkaleidoskopisch angelegten Fokus untersucht. Die Ebenen des Materials durchdringen sich dabei erneut und stellen an uns die Frage: Wie und was kommuniziert Material?

Philipp Fernandes do Brito